Poradnik do Yrel

251 Liczba wyświetleń

Yrel zadomowiła się na solo linii i jest najczęściej wybieranym off-tankiem w lidze HGC PRO. Jak budują pro gamerzy tanka z Warcrafta? Przedstawiam krótki poradnik odnośnie talentów na podstawie europejskich gier Heroes Global Championship.

Na wstępie przytoczę słowa Adriana “adrd” Wójcika, zawodnika Method: “Yrel jest najlepszy solo lanerem w grze, ciężko ją zabić (minimum 3 graczy potrzeba do rotacji), a w team fightach jej zadanie polega na skupieniu uwagi przeciwnika, przeżyciu i zrobieniu chaosu”.

Poziom 1

Nauki Maraada – Wykonanie ataku po użyciu zdolności podstawowych leczy.

Używanie zdolności podstawowych sprawia, że kolejny atak podstawowy leczy (ok. 5% maksymalnej wartości zdrowia) i to jest główny atut, dlaczego Yrel dominuje na solo linii. Jej czary nie są drogie (50 punktów many każdy), a wystarczą dwa Gniew Zemsty (E) i Boska Pomsta (Q) do wyczyszczenia linii. Auto-ataki na pierwszym poziomie zadają 160 obrażeń – to więcej niż autosy Dehaki, Sonyi czy Pożarskiego. Must have wybór, żaden inny talent nie ma większej wartości niż Nauki Maraada – core buildu solo lanera.

Poziom 4

Dar Naaru – Boski Plan (pasywka) leczy sojusznika.

Co 8 sekund posiadamy pasywkę Boski Plan, która sprawia, że nasz kolejny czar jest od razu naładowany. Dzięki Darowi Naaru, Yrel uleczy sojuszniczego bohatera z najmniejszą ilością zdrowia, który jest w zasięgu zdolności. A jak wygląda obszar? Jest dokładnie taki sam jak obszar skoku (Gniew Zemsty) na maksymalnym naładowaniu. Piękna sprawa, szczególnie w kompozycji na hyper carry, ale po prostu mocny element w team fightach. Bezpieczne wyjście na Hero League, tym bardziej na mapy, gdzie walczymy o konkretny punkt (Piekielne Kapliczki, Odlewnia Volskaya itp.).

Świetlista Egida – Gniew Zemsty zapewnia sojusznikom pancerz.

Pancerz ogólny, czyli fizyczny i magiczny, aż 35 punktów na 5 sekund! Bardzo duża wartość, bardzo długo trwa. Wymaga jednak odpowiedniego zagrania, czyli to nie Yrel, a inna postać ma za zadanie zainicjować. Idealny przykład to mecz Dignitasów na Polu Bitewnym Wieczności. Kompozycja z Muradinem, Kharazimem i Zeratulem – 3 postaci, które mogą doskoczyć i zadawać obrażenia. Następnie wchodził Wubby Yrelką i dawał wszystkim pancerz. Świetna sprawa, jednak w skoordynowanym zespole. Czy warto jest ten talent pickować na HL? Moim zdaniem nie. Dar Naaru jest prostszy w użyciu, nie wymaga od nas “czekania” na ruch reszty zespołu.

Poziom 7

Boski Rumak – Dosiadanie wierzchowca następuje natychmiast.

Yrel zyskuje premię 80% do szybkości ruchu na mountcie, która zanika w ciągu 3 sekund. Od razu wsiada na wierzchowca, dzięki czemu łatwo ucieknie z opresji, ale też bardziej doświadczony gracz wykorzysta ten talent w team fightcie. Po co? By wyprzedzić rywala, odepchnąć lub po prostu bodyblokować. To kolejny przykład talentu, gdzie jest częściej wybierany i daje nam dużo. Poza tym rotacje między liniami są bardziej sprawne, a to pozwala szybciej wyczyścić falę stronników i nadrabiać punkty doświadczenia lub zwiększać przewagę w expie. Warto wspomnieć, że trzeba się z tym talentem oswoić, bo niekiedy o nim po prostu zapominamy.

Słuszna Zemsta – Przy pełnym doładowaniu Gniew Zemsty ma krótszy czas odnowienia.

Znów ten talent wymaga odpowiedniej kompozycji jak Świetlista Egida. Co więcej, muszą być spełnione dwa warunki: 1) maksymalne naładowanie zdolności 2) trafienie wrogiego bohatera. I na papierze nie jest to wcale jakieś super-trudne, ale w praktyce bywa już skomplikowane. Musimy wcześniej ładować skok albo wykorzystywać pasywkę do insta naładowania. Także odpada robienie hybrydy, że na 4tym wybierzemy sobie Dar Naaru, a na 7dmym Słuszną Zemstę. Albo full pod “E” albo wcale.

Poziom 10

Gorliwa Obrończyni – Zamienia odniesione obrażenia na zdrowie.

Pierwsza kwestia – dwie eRki są grywalne, ale ta jest po prostu lepsza. Uświęcona Ziemia wymaga wymasterowania bohatera, rozumienia draftu i kompozycji przeciwnika. A tak Gorliwa Obrończyni powoduje, że połowa obrażeń jakie Yrel otrzymuje przez 3 sekundy przywracane są w postaci punktów zdrowia. Świetna sprawa, tym bardziej, gdy mamy za zadanie zrobić “młyn” w szeregach wroga, a jak wiadomo wtedy powodujemy, że focus leci na nas. Ważna sprawa to rozsądne patrzenie na cooldown, bo 100 sekund to bardzo dużo i nie w każdym team fightcie będzie dostępna Obrończyni.

Poziom 13

Rozjemczyni Aldorów – Boska Pomsta może zmniejszać obrażenia od wrogów.

Maksymalne naładowanie Boskiej Pomsty powoduje, że bohaterowie, którzy otrzymają od nas obrażenia, sami mają zmniejszone obrażenia o 30% na 3 sekundy. Dzięki temu sama Yrel więcej przetrwa, ale też ograniczy rywala w zabijaniu naszych sojuszników. Tym bardziej, gdy mamy squishy backlline chcemy mieć właśnie Rozjemczynię Aldorów, bo nie dość, że szybko możemy uleczyć kolegę za pomocą pasywki z 4tego talentu to bonusowo zmniejszymy depsa enemy. OPOP.

Wybraniec Velena – Zdolności podstawowe mogą zwiększyć moc zaklęć

Tylko w buildzie pod Gniew Zemsty wykorzystamy pełny potencjał tego talentu i dlatego tylko w tym buildzie jest on wykorzystywany. Skoro możemy skrócić sobie odnowienie skoku do 1 sekundy przy maksymalnym naładowaniu, a z tego też czaru są największe obrażenia magiczne to nim jesteśmy w stanie trochę pospamować i utrzymać 30% premii magicznej.

Poziom 16

Święty Gniew – Po użyciu zdolności podstawowej ataki zadają obrażenia rozpryskowe.

Must have, tylko i wyłącznie ten talent wybierany jest na poziomie 16 przez prosów. Nasz atak podstawowy staje się obszarowy i ma zwiększone obrażenia o 30%! Nie potrzebujemy naładować zdolności na maksa, by dostać premię. Super czyszczenie linii, super szybkie robienie campów i ogromne obrażenia w team fightach. Reszta talentów na 16stym jest słabsza. Koniec kropka.

Poziom 20

Serafinka – Aktywuj, aby Yrel zyskała nieustępliwość.

Odporność na stuny, slowy, rooty? Właściwie na wszystkie efekty w HotSie i to na 2 sekundy? Pewnie! Cooldown 10 sekund? CO? Tak, dobrze czytacie – odnowienie tej zdolności to 10 sekund, a sama nieustępliwość trwa 2 sekundy. Potężne narzędzie, szczególnie w late game, by przypadkowo nie dać się rywalowi zburstować po otrzymaniu sporej ilości CCków. Dodatkowo, odpalamy nieustępliwość, a potem np. skok, by uciec. Albo heal by przetrwać. A może potrzebna Rka? Spoko. To jest również talent typu “must have” – biorę, bo jest najlepszy.

Podsumowanie

Jak pewnie zdążyliście zauważyć Yrel na solo linii ma dwa buildy, ale niezależnie, który wybieramy to poziom 1 / 4 / 16 / 20 jest niezmienny. I tego warto się trzymać, a co do talentów na reszcie poziomów – wszystko zależy od kompozycji naszej i wroga oraz mapy. Ja polecam grać standardem, a potem wypróbować, gdy będzie okazja, build pod Gniew Zemsty.

Build klasycznej Yrelki

Build diveującej Yrelki

Komentarze
  • Darek1

    10 lipca 2018

    ten rumak jest broken, przecież yrel się gankować przez to nie da

    Odpowiedz
  • Piotr2

    9 lipca 2018

    Fajna forma. Tekstowe są o tyle lepsze, że znacznie szybciej można się zapoznać z takim poradnikiem 🙂

    Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszystkie pola są wymagane.*